Rosa Sensat 6-8, 08243 Manresa, Barcelona
938 77 37 05
contacte@inskta.cat

Recreació històrica

Recreació històrica

Als alumnes sovint se’ls hi fa feixuc visitar museus on veuen peces darrere vidres i la projecció de documentals que als professors ens semblem molt interessants per ells acostumen a ser un rotllo que els convida a dormir.

Quan el professorat preparem els materials i recursos, busquem motivar al nostre alumnat, ja que la motivació és clau per tal que els alumnes aprenguin d’una manera significativa. Despertar l’interès del jovent cap a les civilitzacions antigues no és una tasca ni senzilla, ni fàcil.

Per això, des de l’àrea de cultura i llengües clàssiques apostem per la recreació històrica com a eina per la comprensió del passat. D’aquesta manera l’alumnat s’aproxima a la vida quotidiana del món grecollatí, desenvolupant competències ciutadanes i de pensament històric.

Gràcies a pintures, mosaics, estàtues, textos i altres restes arqueològiques, com les trobades per exemple a Pompeia, podem reconstruir molts estris, elements i costums del món romà. D’aquesta manera, a l’assignatura de Cultura Clàssica, els alumnes, esdevenint protagonistes del seu aprenentatge, experimenten amb materials, eines i utensilis que els permeten reproduir alguns aspectes de la vida dels joves romans.

Durant el primer trimestre d’aquest curs ens hem fixat en diferents elements relacionats amb la infància, com poden ser la bul·la que protegia els nens romans fins els 12 anys o diferents joguines o jocs com les nuces (nous), les aleae (daus), les puppae (nines), els terni lapidi (tres en ratlla), els tali (tabes), etc.

D’altra banda també han construït elements quotidians com lucernae (lluernes) o stili (canyes per escriure).
A més amb la col·laboració del departament de matemàtiques del nostre centre estan portant a terme una recerca sobre els rellotges de sol. En una primera fase han construït un horologium portàtil, la base del qual ha estat impresa en el departament de tecnologia.

Els segon trimestre el dedicaran a experimentar amb els diferents estris i suports d’escriptura del món antic i a conèixer diferents alfabets per tal d’elaborar un museu d’escriptures antigues. En aquest projecte ja han començat a documentar-se sobre Vindolanda, i fruit d’aquesta recerca ja tenim les primeres tauletes.

El tercer trimestre prendran protagonisme la cosmètica, els guarniments i els vestits, que reproduiran consultant imatges d’escultures i pintures, així com tractats de cosmètica.


A més també reproduiran algunes receptes de cuina extretes dels tractats d’Apici.
En les properes setmanes des de l’àrea de clàssiques posarem en marxa un blog on podreu veure les imatges del resultat dels treballs dels nostres alumnes.

No Comments

Deixa un comentari

%d bloggers like this: